Z ostatniej chwili

Wielokanałowość w sprzedaży

Wciąż rozwijający e-commerce wymaga od sprzedawcy stosowania nowych rozwiązań i ciągłych udogodnień w kontakcie z klientem. By to osiągnąć sprzedawcy nie pozostają przy jednym kanale docierania do potencjalnego klienta. Obecnie wymaga jest wielokanałowość. Dzięki takim rozwiązaniom kupujący na dłużej zostają przy ofercie danego sklepu. Jakich udogodnień szukają klienci?


2 w 1
Rozwiązaniem, które najbardziej cenią kupujący jest posiadanie przez sprzedawcę sklepu stacjonarnego oraz sklepu on-line. Dlaczego? Po pierwsze klient ma wybór z którego kanału korzystać. Do drugie klient może przyjść do sklepu, oglądnąć interesujący go produkt i kupić on-line lub odwrotnie – zamówić lub zarezerwować on-line i odebrać w sklepie.

Rozwiązania mobilne
Duży odsetek kupujących dokonuje zakupów poprzez urządzenia przenośne, tj. tablety, smartfony. By to umożliwić klientom sprzedawca musi zastosować jedno z kilki rozwiązań. Ma on do wyboru zaoferować: dopasowaną do urządzeń internetowych stronę responsywną, które będzie poprawnie działać zarówno na laptopie, jak i telefonie, mobilną stronę internetową lub własną aplikację. Najpopularniejszym rozwiązaniem jest responsywna strona, gdyż nie musimy posiadać dwóch stron internetowych, jak w przypadku strony mobilnej.

Social media
Najpopularniejszymi kanałami społecznymi jest oczywiście Facebook. Ponad 80 % sprzedawców korzysta z tego kanału. Ze strony na portalu Facebook klient może zapoznać się z ofertą sklepu i być przekierowanym do sklepu internetowego. Do niektórych sklepów można także logować się za pośrednictwem portalu społecznościowego bez posiadana oddzielnych danych do logowania do e-sklepu. Inne portale społecznościowe z których korzystają przedsiębiorcy to: YouTube, Google +, Twitter, Instagram.

Wielokanałowość w obsłudze klienta
Obsługa klienta jest niezmiernie ważna ze względu na utrzymanie „kontaktów biznesowych”. Najczęściej wykorzystywana jest infolinia. Niestety w większych firmach trzeba długo czekać na połączenie. Ratunkiem jest tutaj coraz bardziej popularny czat z pracownikiem biura obsługi klienta. Jest to o wiele szybsze i wygodniejsze rozwiązanie. Z wieloma przedsiębiorcami można także kontaktować się drogą mailową.

Autorzy portalu

logo-footer

Na naszej stronie znajdziesz ciekawostki o sklepach internetowych oraz porady jak bezpiecznie płacić  przez Internet. Zapraszamy do czytania

Często czytane

Znajomość oczekiwań klienta w e-sklepie
Wielokanałowość w sprzedaży
Wielokanałowość to rozwój e-sklepu

Świeże newsy branżowe

Płatności elektroniczne w sklepie internetowym
Najpopularniejsze formy płatności online wśród konsumentów
Najważniejsze zalety korzystania z płatności internetowych
© Copyright sp7ps. All Rights Reserved.