Z ostatniej chwili

Skuteczny marketing SMS za pomocą sms’a

Kto w dzisiejszych czasach nie sms-uje? Jednostki. Są praktyczne, szybkie, krótkie, zwięzłe, konkretne. Można smsować w biurze, w tramwaju, sklepie przy kasie, po prostu wszędzie. Krótka wiadomość tekstową to wspaniałe narzędzie promocji.


Odpowiednia baza odbiorców
Odbiorców pozyskujemy z grona osób, które uprzednio wyraziły zgodę na otrzymywanie wiadomości o charakterze reklamowym drogą sms, a także podały swój numer telefonu. Drogą sms można wysyłać informacje o rabatach, sezonowych promocjach, czy promocjach dla stałych klientów, czy określoną grupę produktów. 

Przedstaw się
Klient, który wyraził zgodę na przesyłanie wiadomości drogą sms musi wiedzieć od kogo dostaje wiadomość. Nazwa firmy powinna widnieć jako pierwsza w wiadomości. Tak jak mówimy przy powitaniu „Dzień dobry”. Niejednokrotnie otrzymuje się smsy od nieznanych numerów – nie są one dobrze odbierane i mogą być odbierane jako spam.

Personalizacja
Działanie to jest bardzo ważne. Klient dostając spersonalizowane oferty jest bardziej zainteresowany ofertą teraźniejszą, ale także przyszłą – ma pozytywne nastawienie do otrzymywania ofert od danej firmy. 
Lubimy dostawać smsy zaczynające się od zwrotu grzecznościowego z wymienionym naszym imieniem. Przez to czujemy, że sprzedawca o nas dba, zmniejsza barierę psychologiczną występującą pomiędzy firmą, a klientem.

Konkretny komunikat
Jak sama nazwa wskazuje wiadomość sms musi być krótka i zwięzła. Zazwyczaj musi zawierać nie więcej niż 160 znaków. By przekazać w tak skondensowanej formie dobry komunikat trzeba wykazać się nie małą kreatywnością. Trzeba pisać o konkretach i używać słów kluczy. Komunikat musi być także dopasowany do odpowiedniej grupy odbiorców.

Niewykorzystany potencjał
Wiadomości sms mają ogromny potencjał w branży marketingowej i coraz więcej firm z niego korzysta. Jedną z takich firm jest sklep Ikea. Za pomocą smsów sklep informuje o promocjach, zniżkach, wyprzedażach. Wielką zaletą wiadomości sms jest to, że można odebrać je w wielu sytuacjach w których odebranie telefonu nie jest możliwe. 

Autorzy portalu

logo-footer

Na naszej stronie znajdziesz ciekawostki o sklepach internetowych oraz porady jak bezpiecznie płacić  przez Internet. Zapraszamy do czytania

Często czytane

Znajomość oczekiwań klienta w e-sklepie
Wielokanałowość w sprzedaży
Wielokanałowość to rozwój e-sklepu

Świeże newsy branżowe

Płatności elektroniczne w sklepie internetowym
Najpopularniejsze formy płatności online wśród konsumentów
Najważniejsze zalety korzystania z płatności internetowych
© Copyright sp7ps. All Rights Reserved.