Z ostatniej chwili

Konkurencyjność na rynku e-commerce

Handel elektroniczny rozwija się w szybkim tempie na całym świecie. Wraz z pojawieniem się nowej konkurencji na rynku ostrzejsza jest walka o każdego klienta. Przedsiębiorcy cały czas udoskonalają sklepy on-line i obsługę klienta. Jakie wymagania stawiają konsumenci e-sklepom?

Oczekiwania klientów
Wraz z rozwojem handlu internetowego rosną także oczekiwania klientów. Najważniejszymi z nich jest: przejrzysta, prosta w poruszaniu się strona internetowa, która dostosowana jest także do urządzeń mobilnych, łatwe dokonywanie transakcji, bezpieczeństwo, obsługa klienta na wysokim poziomie, obsługa przez konsultanta, który zajmuje się naszym zamówieniem. To są tylko podstawowe wymagania klientów, które powinien spełniać sklep internetowy.

Sprawnie i terminowo 
Zakupów przez Internet zazwyczaj dokonujemy z komputera. Rośnie jednak liczba użytkowników zakupujących produkty poprzez mobilne urządzenia, tj. smartfony, czy tablety. Chcemy kupować wygodnie, tam gdzie chcemy, w każdej chwili. Zasada ta dotyczy także płatności – wymagamy by były szybkie i zarazem bezpieczne. 

Biorąc powyższe pod uwagę e-klep musi zapewnić klientowi zwięzłą informację na temat statusu zamówienia, by czuł kontrolę nad swoim zamówieniem. Dodatkowo regulamin sklepu powinien być zwięzły, przejrzysty i oczywiście łatwo dostępny, tabela kosztów dostaw widoczna, a kontakt z pracownikiem obsługi klienta szybki i życzliwy. Coraz więcej przedsiębiorców w tym zakresie działa wielokanałowo. M. in. Poprzez czat, infolinię, wiadomości mailowe lub za pomocą formularza kontaktowego.

Personalizacja
Personalizacja jest kluczem do sukcesu. Informowanie klienta o interesujących go produktach, konkursach, promocjach bardzo wspiera sprzedaż. W tym celu korzysta się z newsletterów, sms-ów, wiadomości e-mail, telefonów – te ostatnie jednak są najmniej lubiane przez klientów.

Przygotowanie na usterki
Ważna jest także strona techniczna strony. Gdy klient odwiedza e-sklep po raz pierwszy i strona nie działa jest duża szansa, że na nią nie wróci. Należy zatem kontrolować awarie systemu, wszelkie usterki, czy błędy, które uniemożliwiają dokonanie zakupu, kontakt z BOK, czy kontakt telefoniczny.

 

Autorzy portalu

logo-footer

Na naszej stronie znajdziesz ciekawostki o sklepach internetowych oraz porady jak bezpiecznie płacić  przez Internet. Zapraszamy do czytania

Często czytane

Znajomość oczekiwań klienta w e-sklepie
Wielokanałowość w sprzedaży
Wielokanałowość to rozwój e-sklepu

Świeże newsy branżowe

Płatności elektroniczne w sklepie internetowym
Najpopularniejsze formy płatności online wśród konsumentów
Najważniejsze zalety korzystania z płatności internetowych
© Copyright sp7ps. All Rights Reserved.