Z ostatniej chwili

Wielokanałowość to rozwój e-sklepu

Wielokanałowość stosuje już prawie każdy przedsiębiorca, od wielkich sieci handlowych poprzez małe sklepiki. Rozwiązanie takie zapewnia przedsiębiorcy lepszy dostęp do klienta, a także podniesienie jakości swoich usług. Wielokanałowość pozwala się rozwijać.


Mobilny sklep
Coraz więcej użytkowników dokonuje zakupów w biegu: w tramwaju, na przystanku, w pociągu, w domu, gdy nie chce im się włączać komputera przy pomocy urządzeń mobilnych, tj. tablet, czy po prostu smartfon. By kupujący mógł dokonać zakupu e-sklep musi być dostępny w technologii responsywnej lub posiadać oddzielną aplikację umożliwiającą zakupy. 

Wybór kanału
Przedsiębiorca prowadząc sprzedaż powinien wziąć pod uwagę różne preferencje kupujących. Niektórzy wybiorą stronę internetową, inni aplikację, a inni wybiorą się do sklepu stacjonarnego. Poprzez wielokanałową sprzedaż i obsługę klienta sprzedaż wzrasta, gdyż lepsza jest jakość obsługi klienta i przeprowadzania samej transakcji.

O czym warto pamiętać?
Przy wprowadzaniu wielokanałowości należy pamiętać o kilku podstawowych działaniach. Po pierwsze oferta oraz informacje o produktach powinny być takie same we wszystkich kanałach, dotyczy to także ceny, informacji o sklepie. Po drugie przechodzenie między poszczególnymi kanałami powinno być łatwe. Po trzecie firma powinna korzystać nie tylko z tych najpopularniejszych kanałów jeśli chodzi o media społecznościowe, ale z tych, z których korzysta największa grupa docelowa sprzedaży.

Współpraca kanałów
Omnichannel, jak nazywa się wielokanałowość jest doskonałą możliwością do udoskonalania obsługi sklepu internetowego. Jedną z takich możliwości jest zastosowanie jednego z narzędzi automatycznego marketingu typu salesbooster. Rozwiązanie to pozwalają na spersonalizowanie oferty, podpowiadają produkty, którymi mógłby być zainteresowany klient. Programy te reagują na aktualne zachowania klienta na stronie i mogą np. oferować rabaty, promocje, wyświetlać komunikat, który zachęci klienta do zostania przy koszyku.

Każdy e-sklep powinien korzystać z możliwości jakie daje mu wielokanałowość. To jego rozwój, lepsza i sprawniejsza obsługa klienta, a także większa sprzedaż towarów.

Autorzy portalu

logo-footer

Na naszej stronie znajdziesz ciekawostki o sklepach internetowych oraz porady jak bezpiecznie płacić  przez Internet. Zapraszamy do czytania

Często czytane

Znajomość oczekiwań klienta w e-sklepie
Wielokanałowość w sprzedaży
Wielokanałowość to rozwój e-sklepu

Świeże newsy branżowe

Płatności elektroniczne w sklepie internetowym
Najpopularniejsze formy płatności online wśród konsumentów
Najważniejsze zalety korzystania z płatności internetowych
© Copyright sp7ps. All Rights Reserved.