Z ostatniej chwili

Efektywny newsletter

Codziennie dostajemy góry e-maili z ofertą marketingową, którą nie jesteśmy zainteresowani. Kiedyś byliśmy poproszeni o podanie adresu mailowego, a teraz płacimy za to cenę. Co najczęściej dzieje się z takimi wiadomościami? Oczywiście lądują w koszu, nawet bez ich otworzenia. Jak prawidłowo korzystać z e-mail marketingu, by nie zniechęcać odbiorców?


Niepotwierdzona baza
Wiadomości marketingowe przesyłane droga mailowa powinny trafiać do odpowiednich odbiorców, którzy będą zainteresowani ofertą sklepu. Nie każdy wysyłający o tym pamięta. Większość maili trafia do osób, które w ogóle nie są zainteresowane daną usługą, czy towarem. W rezultacie wiadomości trafiają do kosza.

Personalizacja oferty
Mężczyźnie nie potrzebna golarka do nóg, a kobiecie pilarka, czy szlifierka. Wysyłając maile reklamowe trzeba dopasować treść do wieku, płci, miejsca zamieszkania, stanowiska, czy zainteresować odbiorcy. Dzięki segmentacji przychody sklepów są o wiele większe. 

Zły tytuł 
Nieprawidłowo zatytułowany mail potrafi skutecznie zniechęcić do obejrzenia oferty. Szczególnie niechciane są wiadomości, które obiecują szybki zarobek, duże promocje, darmową dostawę, wygranie bonów. Wiadomości te i tak często trafiają do folderu SPAM w skrzynce mailowej. 

Brak możliwości rezygnacji z subskrypcji 
Nie ma nic gorszego niż brak możliwości szybkiego wypisania się z newslettera. Dzięki prostemu przyciskowi "wypisz" firma dba o swój wizerunek i poczucie komfortu klientów. Gdy brak jest możliwości wypisania się z otrzymywania tego typu wiadomości, a klient każdorazowo musi informować, że nie jest zainteresowany oferta jest to frustrujące. Zazwyczaj jednak odbiorcy tego nie robią, gdyż szkoda im czasu i po prostu kasują maile. 

Duże grono odbiorców
Kolejnym błędem popełnianym przez senderów jest dodawanie do DW zbyt dużej liczby odbiorców lub wysyłanie maila z nieokreślonego adresu e-mail. Klient podczas takiej sytuacji nie czuje się wyjątkowy, że oferta jest skierowana jest specjalnie dla niego. Lepiej używać opcji UDW, gdzie inny adresaci nie będą widzieć innych odbiorców wiadomości.

Autorzy portalu

logo-footer

Na naszej stronie znajdziesz ciekawostki o sklepach internetowych oraz porady jak bezpiecznie płacić  przez Internet. Zapraszamy do czytania

Często czytane

Znajomość oczekiwań klienta w e-sklepie
Wielokanałowość w sprzedaży
Wielokanałowość to rozwój e-sklepu

Świeże newsy branżowe

Płatności elektroniczne w sklepie internetowym
Najpopularniejsze formy płatności online wśród konsumentów
Najważniejsze zalety korzystania z płatności internetowych
© Copyright sp7ps. All Rights Reserved.