Z ostatniej chwili

Znajomość oczekiwań klienta w e-sklepie

Sklep internetowy to często duży kanał sprzedaży przedsiębiorców posiadających sklep stacjonarny, ale również coraz częściej jedyna droga dotarcia do klienta i utrzymania go w działalności internetowej. Zdobywanie nowych i utrzymywanie stałych klientów jest podstawą rozwoju firmy. 


Partnerstwo

Między kupującym a sprzedającym w trakcie realizacji i finalizacji zamówienia powinno wytworzyć się partnerstwo. Kupujący ma zaufanego sprzedawcę, a sprzedawca stałego kupującego. To nie tylko obrót tworem i zarobek, ale także tworzenie relacji. Relacje tą można stworzyć np. poprzez krótkie podziękowanie za transakcję, informację podsumowującą zamówienie, propozycje podobnych towarów.

Mailing

By klient mógł dostawać od firmy maile z ofertą musi wyrazić na to zgodę. Powinien mieć także łatwą możliwość rezygnacji z otrzymywania oferty drogą mailową. Po otrzymaniu pozwolenia e-sklep tworzy bazę klientów, do których będą cyklicznie docierać najnowsze oferty i promocje. Stały klient przeglądając ofertę może znaleźć coś co go akurat zainteresuje lub przypomni, czego potrzebuje, zachęcając do zakupów.

Personalizacja

Dzięki temu zabiegowi kupujący ma wrażenie, że nie jest jednym z tysięcy klientów. Wystarczy tutaj podzielić kupujących np. ze względu na płeć i na początku maila napisać Pan/Pani. Dodatkowo wysyłając spersonalizowaną ofertę, dopasowaną do wcześniej kupowanych produktów pozwala uniknąć braku zainteresowania ze strony kupującego.

Istnieją także zabiegi cykliczne, które analizując poprzednie zakupy, w bliskim terminie wysyła ofertę zachęcającą do kolejnych zakupów. Można także wysłać informację, gdy pojawi się kolejny tom książki lub nowszy model telefonu.

Polecam

Ważne są także działania, które pozwolą kupującemu wyrazić swoją opinię, czy recenzję do danego produktu. Możliwość taka oraz podziękowanie klientowi za wyrażenie opinii jest dla niego znakiem, ze sprzedawca liczy się z jego zdaniem. Dodatkowo pozytywne opinie zachęcają innych.

Warto także ułatwić konsumentowi podzielenie się wiadomością o danym produkcie na portalach społecznościowych, np. poprzez kliknięcie przycisku” Udostępnij”. W ten sposób możemy polecić komuś dany towar, bądź pokazać mu, że jest w promocji. 

Autorzy portalu

logo-footer

Na naszej stronie znajdziesz ciekawostki o sklepach internetowych oraz porady jak bezpiecznie płacić  przez Internet. Zapraszamy do czytania

Często czytane

Znajomość oczekiwań klienta w e-sklepie
Wielokanałowość w sprzedaży
Wielokanałowość to rozwój e-sklepu

Świeże newsy branżowe

Płatności elektroniczne w sklepie internetowym
Najpopularniejsze formy płatności online wśród konsumentów
Najważniejsze zalety korzystania z płatności internetowych
© Copyright sp7ps. All Rights Reserved.