Z ostatniej chwili

Niedoskonały e-handel

Sprzedaż internetowa jest ciągle rozwijającą się gałęzią polskie gospodarki. Coraz częściej doceniana za wygodę, szybkość transakcji, dostawę na wskazany adres, bez konieczności wychodzenia z domu. Nie wszyscy przedsiębiorcy są jednak na to gotowi.

Połączenie kanałów sprzedaży
Wielu przedsiębiorców, by zwiększyć swój rynek zbytu otworzyło sklepu internetowe posiadając równocześnie sklepy stacjonarne. Nie było by nic w tym złego, a wręcz chwali się takie działania, gdyby brak połączenia jednego kanału sprzedaży z drugim.

Klienci przed wyborem towaru szukają go najpierw w sieci, sprawdzają opinie na jego temat, porównują ceny towaru, ale i dostawy. Nie wszyscy lubimy chodzić po zatłoczonych galeriach, walczyć z tłumami, uciekać od nachalnych sprzedawców. Plusem sprzedaży internetowej jest także dostawa – dla osób nie posiadających samochodu, jeżdżących komunikacją miejską wożenie zakupów nie zawsze należy do przyjemnych. Stąd też coraz częściej wyszukujemy tych informacji poprzez urządzenia mobilne, tj. smartfony i tablety. Niestety nie wszystkie strony e-sklepów są dostosowane do tego typu urządzeń, co znacznie utrudnia zakup, a nawet potrafi od niego odwieźć. 

„Urabianie” klienta w sklepach stacjonarnych
Coraz więcej klientów rezygnuje z takich zakupów – o ile jest to możliwe. Coraz częściej kupujemy wszystko z dostawą do domu, chyba, że chcemy coś zobaczyć gołym okiem lub coś przymierzyć, ale także w sytuacji, gdy sklep internetowy uniemożliwia nam zakup za urządzeniach mobilnych. Większość z nas jednak rezygnuje z takich zakupów i wybiera inny sklep internetowy, w którym jest możliwość przeprowadzenia transakcji do końca.

Obsługa klienta
Wielu użytkowników korzystających z Internetu chwali e-sklepy za sprawny kontakt e-mailowy lub za pośrednictwem czatu, a także tradycyjną infolinią. Co ciekawe klienci w Polsce częściej niż Amerykanie korzystają właśnie z kontaktu ze sklepem drogą internetową. Niestety wciąż obserwuje się niejednorodność ofert w obu kanałach sprzedaży. Sklepy internetowe są bardziej popularne, gdyż lepiej znają potrzeby i preferencje klientów: mają informacje co klient kupował wcześniej, towar jakiego gatunku.
 

 

Autorzy portalu

logo-footer

Na naszej stronie znajdziesz ciekawostki o sklepach internetowych oraz porady jak bezpiecznie płacić  przez Internet. Zapraszamy do czytania

Często czytane

Znajomość oczekiwań klienta w e-sklepie
Wielokanałowość w sprzedaży
Wielokanałowość to rozwój e-sklepu

Świeże newsy branżowe

Płatności elektroniczne w sklepie internetowym
Najpopularniejsze formy płatności online wśród konsumentów
Najważniejsze zalety korzystania z płatności internetowych
© Copyright sp7ps. All Rights Reserved.