Z ostatniej chwili

Jak uszczęśliwić kupującego, czyli sprawna obsługa klienta

Rynek zakupów internetowych rozwija się bardzo intensywnie. Klienci oczekują od sprzedawców tego, czego oczekuje się od nich na co dzień, np. w pracy. Mobilności, sprawności działania, efektów. Jak więc traktować klienta, by został w sklepie jak najdłużej?

Sprawne działanie
Nie ma nic gorszego niż długie oczekiwanie na odpowiedź od sprzedającego na zadane pytanie, anulowanie zamówienia, zgłoszenie reklamacji, pomoc przy problemach technicznych. Im krótszy czas załatwienia sprawy, tym lepiej. Z tego względu należy odpowiadać na maile, zapytania w akceptowalnym przez klienta czasie. Można także prowadzić obsługę klienta za pomocą czatu umieszczonego na stronie sklepu, czy zadbać o sprawne połączenia telefoniczne i fachową pomoc.

Efektywna pomoc telefoniczna
Mając problem techniczny lub zapytanie klient decydując się na kontakt z infolinią oczekuje rozwiązania nurtującego go problemu: zmiany miejsca dostawy, zamówienia, sposobu płatności, wybrania odpowiedniego produktu zapytanie o czas realizacji zamówienia. Nie lubimy dzwonić na infolinię. Boimy się poniesienia wysokich kosztów, długie oczekiwania na połączenie, przełączania do wielu osób w celu rozwiązania sytuacji problemowej, dlatego chcemy jak najszybciej ją rozwiązać.

Żeby ułatwić telefoniczny kontakt z klientem należy wybrać odpowiednie menu głosowe, proste w obsłudze dla każdego klienta, które przełączy go do interesującego go działu. Dobrą praktyka jest także system automatycznego oddzwaniania.

Personalizacja
Personalizacja to już standard w marketingu. Klient kontaktując się z działem obsługi chce by pracownik działu posiadał informacje, co zamówił, kiedy, za ile i ewentualnie, co poszło nie tak. Posiadanie takich informacji rzeczywiście ułatwi i przyspieszy wyjaśnienie nurtującego problemu.

Uprzejmość
Dobre zachowanie, uprzejmość, zwykła, ludzka życzliwość to cechy, których brakuje konsultantom w biurach obsługi. Gdy klient czuje się jakby był maszynką do robienia pieniędzy, bez żadnego „dzień dobry”, „pozdrawiam”, „dziękuje” nie wraca do sklepu, chociażby był zadowolony z towaru. 

Autorzy portalu

logo-footer

Na naszej stronie znajdziesz ciekawostki o sklepach internetowych oraz porady jak bezpiecznie płacić  przez Internet. Zapraszamy do czytania

Często czytane

Znajomość oczekiwań klienta w e-sklepie
Wielokanałowość w sprzedaży
Wielokanałowość to rozwój e-sklepu

Świeże newsy branżowe

Płatności elektroniczne w sklepie internetowym
Najpopularniejsze formy płatności online wśród konsumentów
Najważniejsze zalety korzystania z płatności internetowych
© Copyright sp7ps. All Rights Reserved.